19.8.2015 FA Solutionsin ohjelmisto S-Pankille

Julkaisuvapaa heti
Avainsanat: MiFID II, sääntely, asiakaspalvelu

Helsinki 19.08.2015. S-Pankki on ottanut käyttöön FA Solutionsin ohjelmiston säästämisen ja sijoittamisen asiakaspalvelun kehittämiseksi.

Uuden ohjelmiston avulla asiakkaalle löydetään tehokkaasti oikeanlaiset ratkaisut, ja samalla järjestelmä hoitaa dokumentoinnin niin asiakashallinnan kuin viranomaisvaatimustenkin näkökulmasta. Ratkaisun toimitti finanssialan ohjelmistoratkaisuihin erikoistunut FA Solutions.

Asiakaspalvelijan tukena toimiva työkalu huomioi asiakkaan varallisuuden ja sijoituskokemuksen lisäksi muun muassa henkilökohtaisen riskinottohalukkuuden, tuotto-odotuksen ja sijoitushorisontin, joiden perusteella se kartoittaa tuotevalikoimasta asiakkaalle sopivat ratkaisut. Kartoituksen tuloksista saadaan yksilöllinen S-Säästösuunnitelma, joka voidaan toimittaa asiakkaalle välittömästi. “Samalla kun asiakasta palvellaan tehokkaasti ja yksilöllisesti, saadaan tuotettua myös tarvittavat materiaalit ja raportit. Kun tietokone hoitaa dokumentoinnin, asiakaspalvelija voi keskittyä itse asiakkaaseen”, summaa S-Pankin palvelumallien ja ohjauksen kehityspäällikkö Lilian Bergström uuden ohjelmiston merkitystä asiakaskohtaamisissa.

Työkalun käyttö varmistaa myös sen, että päätökset tehdään aina yhteisymmärryksessä asiakkaan kanssa, ja että palvelutilanteet hoidetaan sääntelyn edellyttämällä tavalla. “Työkalunhan on tarkoitus ensisijaisesti auttaa säästämis- ja sijoituspuolen asiakaspalvelussa. Alalla toimiminen kuitenkin monimutkaistuu edelleen, kun MiFID 2 -direktiivi astuu voimaan tammikuussa 2017. Se vaatii muutoksia niin toimintatapoihin, tuotteisiin kuin ohjelmistoihinkin, joten valmistautuminen on hyvä aloittaa ajoissa”, kommentoi FA Solutionsin hallituksen puheenjohtaja Hannes Helenius.

FA Solutions on erikoistunut finanssialan ohjelmistoratkaisuihin
Ohjelmistotalo tarjoaa ratkaisut säästämis- ja sijoitustuotteiden hallintaan, analysointiin ja raportointiin sekä myyntiin ja asiakashallintaan. FA:n ohjelmistojen avulla finanssialan yrityksen päivittäisten toimintojen hoitaminen on helppoa ja tehokasta, vaikka itse toimiala ja tuotteet ovat monimutkaisia ja säänneltyjä.

Ratkaisu rakennetaan moduuleista, joka mahdollistaa nopean käyttöönoton, selkeän budjetin ja ohjelmiston joustavuuden esimerkiksi yrityksen kasvuvaiheessa. FA Solutions on perustettu vuonna 1999 ja toimii tällä hetkellä Suomen lisäksi myös Ruotsissa ja Tanskassa.

Lisätietoja aiheesta: Hannes Helenius, hallituksen puheenjohtaja, FA Solutions
+358 20 7118 514, hannes.helenius@fasolutions.com